Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A W124 története

2016.08.03

A felső középkategóriás Mercedes-Benz W124-es modell - melyet 1984 utolsó két hónapjában mutattak be és sorozatgyártása következő év januárjában kezdődött -, hasonló megoldásokkal készült, mint a W201-es sorozat: könnyű, újrafelhasználható anyagokat használtak a mérnökök. Vételára hasonló volt a kifutó W123-as szériáéval. A modell új dízel aggregátokat kapott: egy négyhengeres kétliteres, egy öthengeres 2,5 literes és egy hathengeres három literest. A jól ismert kétliteres és 2,5 literes benzines motorok nem változtak, de a 280-as motort lecserélték két másik hathengeresre, melyek hengerűrtartalma 2,6 és 3 liter volt. Rendkívüli újítás volt az egykaros ablaktörlő, mely az ablak 86 százalékát tartotta tisztán, illetve a két keskenyített hátsó lámpa közé benyúló csomagtérfedél megkönnyítette a pakolást. A T-modell a frankfurti autószalonon 1985-ben mutatkozott be, és nem sokkal később lett bevethető - Mercedes személyautóban először - a kombihoz és hathengeres limuzinokhoz extraként választható 4Matic rendszer, ami egyaránt meghajtja az első-hátsó kerekeket. A rendszer automatikusan kapcsol, és érdekessége, hogy az első differenciálmű az olajkarterbe van integrálva. Ezzel együtt debütált az automatikus differenciálzár (LSD), kipörgésgátló (ASR) is.
1987 márciusában, Genfben bemutatják a 85 milliméterrel rövidebb kupé változatot és hat hónappal később a Frankfurti autószalonon az új hathengeres 300 D turbóverzióját, mely 4 MATIC verzióban is kapható volt és különleges ismertetőjele a jobb első sárvédőn lévő rács. Más újdonságok is megjelennek: szélesedett az alapfelszereltségi lista, melyben a fűthető ablakmosó és fűtött jobb oldali tükör is helyet kapott. Ekkortól az ABS minden W124-es modellben alaptartozék lett. 1988 szeptemberében Párizsban látható először az új 200E benzines és a 250D turbódiesel motor, melyeknek jelentősen csökkent elődjükhöz képest a károsanyag kibocsátásuk. Öt hónappal később a szívódízelek is átdolgozásra kerültek, és néhány lóerő teljesítménytöbbletet kaptak. Az 1989 SZEPTEMBERIFrankfurti szalonon megjelent a frissített modell, legnagyobb különbség az oldalsó műanyag borítás, valamint a kevesebb króm. Bemutatkozott a sportline verzió, amely keményebb, ültetett futóművet, szélesebb kerekeket, bőrkormányt, bőr váltókart és hátul is osztott üléseket kapott. Ezen felül mind a három karosszériaváltozat választható volt hathengeres háromliteres benzinessel, mely 24 szelepe 220 lovat préselt ki. Itt volt látható először a 800 mm-rel meghosszabbított tengelytávú Lang kivitel is 6 ajtóval és 3 sor üléssel 250D és a 260E változatokban...

Koch János írása