Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Új Mercedes-Benz E-osztály modellváltozatok

2010.02.18

Új Mercedes-Benz E-osztály modellváltozatok környezetbarát motorokkal

2007. 12. 08.

- Mercedes-Benz E 300 BLUETEC és E 350 CGI
2007. november 14.

A Mercedes-Benz 19 darab innovatív autót mutatott be a 2007. évi Frankfurti Nemzetközi Autószalon "Road to the Future" ("Út a jövőbe") elnevezésű standján - egyedülállóan sokféle új, különösen takarékos és tiszta modellt intelligens hajtástechnológiával. Az ezen út mentén felállított hosszú távú stratégiája olyan gazdaságos és környezetbarát prémium-személygépkocsik fejlesztését irányozza elő, amelyek mindegyike magas szintű biztonságot, kényelmet és vezetési élményt nyújt. Ezzel kapcsolatban a belső égésű motorok korszerűsítése az egyik legfontosabb feladat.

Már néhány héttel a Frankfurti Autószalonon elhangzott bejelentést követően piacra kerültek az E-osztály azon új modellváltozatai, amelyek ékesen szemléltetik, és bárki számára megtapasztalhatóvá teszik a fejlődést.

E 300 BLUETEC - az üzleti kategória legtisztább és legtakarékosabb dízelautója

A Mercedes-Benz által meghirdetett "Road to the Future", vagyis "Út a jövőbe" kezdetét veszi az új E 300 BLUETEC modellel. Miután a márka az Amerikai Egyesült Államokban sikeresen bevezette a világ első BLUETEC-rendszerű személyautóját, az E 320 BLUETEC-et, amely "World Green Car of the Year 2007" címet nyert a tengerentúlon, most Európában is elérhetővé teszi a világ legtisztább dízelautóját. A Mercedes-Benz az E 300 BLUETEC-et az üzleti kategória legtisztább és legtakarékosabb képviselőjeként kínálja ügyfeleinek.

A BLUETEC elnevezés olyan komplex technológiát jelöl, amely számos egymással összehangolt részből épül fel. Az első fázisban a káros anyagok nyerskibocsátását csökkenti a korszerű belső égésű motor révén. Ezt követően az oxidációs katalizátort és a részecskeszűrőt ruházza fel fontos szereppel, mivel azok szűrik tovább a kipufogógázt. Végül a NOx-tárolókatalizátor és a speciláis SCR-katalizátor (Selective Catalytic Reduction) segítségével közreműködik a nitrogénoxid-mennyiség csökkentésében. Az egyes elemek összehangolt működésének köszönhetően a kipufogógáz valamennyi összetevőjének vonatkozásában mintaszerű értékek állnak elő. A BLUETEC-technológiával fölényesen teljesíthetők az Euro 5, sőt, már az Euro 6 által megszabott NOx-határértékek.

Európában a továbbra is forgalmazott E 320 CDI-vel párhuzamosan árusítja a Mercedes-Benz az új E 300 BLUETEC-et. Az újdonság valamennyivel alacsonyabb teljesítménye - 165 kW/ 224 LE helyett 155 kW/211 LE - a tisztább és takarékosabb működésnek tudható be. A Mercedes-Benz mindezt speciális piezo-injektorokkal, csökkentett sűrítési viszonnyal és a turbótöltő, valamint a kipufogógáz-visszavezetés "finomhangolásával" érte el. Az 1.600 és 2.400 percenkénti fordulat között rendelkezésre álló változatlanul magas, 540 Nm-es maximális forgatónyomaték kis fogyasztás és tiszta működés mellett is fölényes menetteljesítményeket szavatol. Az E 300 BLUETEC átlagfogyasztása 100 kilométerenként 7,2-7,5 liter. (NEFZ-szabvány).

E 350 CGI második generációs közvetlen benzin-befecskendezéssel

A Mercedes-Benz az E 300 BLUETEC-kel egyidejűleg másik új modellváltozattal, az E 350 CGI-vel is bővítette kínálatát. Ennek legfőbb jellegzetessége a sugárirányított égésű, közvetlen benzin-befecskendezésű motor. A korszerű V6-os, amely újszerű égési mechanizmusával és piezo-befecskendezőivel az első volt a maga nemében a világon, 2006. tavaszán ünnepelte premierjét a CLS 350 CGI-ben, és most már mind a népszerű E-osztály limuzin, mind annak kombi változatához rendelhető.

Az E 350 CGI teljesítménye 20 lóerővel nagyobb (215 kW/292 LE) a továbbra is kapható E 350 motorjához képest. Az E 350 CGI maximális forgatónyomatéka (365 Nm) is 15 százalékkal meghaladja az E 350 modell értékét, mégis 10 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Számokban kifejezve: az E 350 CGI 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, és mindössze 8,7 liter 95-ös benzint igényel 100 kilométerenként. Mindkét modellváltozat végsebességét elektronikus úton 250 km/h-ban korlátozta a Mercedes-Benz.

A Mercedes-Benz E-osztály a PRE-SAFE® balesetmegelőző rendszert, az Intelligens Világítási Rendszert, a NECK-PRO fejtámlákat, valamint az adaptív féklámpát tartalmazó gazdag felszereltségével kategóriája legbiztonságosabb képviselője. A hozzá rendelhető, közvetlenebb áttételű kormányművet és módosított beállítású futóművet felvonultató DIRECT CONTROL csomag a sportosság és a vezetési élmény szolgálatában áll.

Forrás: DaimlerChrysler